Vragen mbt postbussen voor daklozen en ex-gedetineerden

zaterdag 15 november 2008 22:54

Schriftelijke vragen met betrekking tot postbussen voor daklozen en ex-gedetineerden ingediend door de ChristenUnie, CDA, D'66 en Groenlinks Inleiding:

Maandag 10 november stond in de Helderse courant een artikel over de afdeling WIZ en de zorg voor dak- en thuislozen en ex-gedetineerden. Uit dit artikel kwam naar voren dat de afdeling WIZ de zorg voor uitkeringsverstrekking aan deze groepen goed geregeld had middels het voeren van postbus-adressen.

De praktijkervaring van verschillende raadsleden is echter een andere, vandaar onderstaande vragen:

 

  1. voor wie zijn deze postbus-adressen bedoeld?
  2. is er een coördinator dan wel een vaste contactfunctionaris voor het aanvragen van een dergelijke postbus?
  3. wat is de afhandelingstermijn voor de aanvraag van een dergelijke postbus?
  4. kunnen ex-gedetineerden zelf een aanvraag doen of kan dit alleen via de reclassering?
  5. is 8 maanden een reële termijn voor de afhandeling van de aanvraag voor een postbus-adres door een ex-gedetineerde?
  6. waarom wil de afdeling WIZ het beheer van de postbus-adressen in eigen hand houden?
  7. Waar zijn de postbussen nu fysiek gehuisvest?
  8. Is spreiding van de postbussen een optie?
  9. Is het niet logischer dat het beheer van de postbussen gevoerd wordt door een instelling die ook hulp en begeleiding kan leveren?
  10. naar we hebben vernomen heeft een Helderse instelling een plan ingediend voor beheer en begeleiding van postbus-adressen. Waarom hebben we van dit plan geen kennis kunnen nemen?

 

T. Biersteker-Giljou,  G. Kolhorn-Blijleven, F. Klut, N. Dol-Cremers

 

« Terug