Verslag tot 14 november 2010

zaterdag 13 november 2010 21:20

Zoals we al vermoeden, zijn de commissieagenda’s nu vol geladen met belangrijke punten. Bij MO ging het om het zwembad, bij SOB over zowel Julianadorp oost als het visiedocument Willemsoord. Bij bestuur en middelen werd het Citymarketingplan en de nota burgerparticipatie behandeld.

Wat betreft het visiedocument: in eerste instantie benoemde ik al dat ik het een onvoldragen stuk vind waarbij de focus opnieuw op woningbouw is gericht. Verder is het veel te weinig concreet en duidelijk. Gelukkig deelde de commissie die mening en kreeg de wethouder de opdracht om het te herschrijven en er een volgende keer opnieuw mee te komen.

De commissie maatschappelijke ontwikkeling was een langdurige zaak met ook nog eens een besloten deel vanwege de grondexploitatie van het zwembad. Altijd lastige materie. Volgens mij hoorde het onderwerp ook in SOB thuis.

Voor de rest van de week heb ik geen gebruik gemaakt van alle uitnodigingen die er lagen wegens drukke andere werkzaamheden. Wel heb ik me voorbereid op de raadsagenda met name ook op de benoeming van de nieuwe wethouder. Het moment om vragen te stellen, moet nog gecreëerd worden. Dat kan nl. niet in een openbare vergadering omdat het over personen gaat.

Ook de afschaffing van de “jutter van het jaar”heeft de gemoederen bezig gehouden. Het lijkt niet zo belangrijk maar veel mensen voelen zich verbonden met het beeld en de term “jutter”. De eerste actie lijkt nu het afschaffen van de nominatie, met het daarbij horende beeldje. Het is niet te hopen dat de vervolgactie is dat het beeld in de Beatrixstraat moet verdwijnen. Den Helder is tenslotte niet echt zuinig op zijn kunstwerken.

Vrijdagavond naar een voorstelling van het Sowetokoor, wat een feest!

Zaterdag even naar het feest in het wijkcentrum geweest. Het zag er van binnen prachtig uit, lekker kleurrijk en het was er heel druk. Kinderen hadden meteen hun ruimtes in beslag genomen, echt gezellig. Veel muziek, ook van Thilly (ons steunfractielid) en dans. Beide ex-wethouders ( PvdA)hebben hun draai daar wel gevonden.

Ik zie uit naar het feest van de zondag om een volgende drukke week aan te kunnen.