Schriftelijke vragen m.b.t. Tall Ships' Races 2008

dinsdag 10 augustus 2010 07:08

Den Helder, 9 augustus 2010

Inleiding
Naar aanleiding van het te verwachten collegevoorstel om in 2013 opnieuw Tall Ships' Races in Den Helder te organiseren werd in de krant melding gemaakt dat de organisatie van de Tall Ships' Races 2008 een positief saldo overhield nadat alle rekeningen betaald waren. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten dat er nog een rekening van € 84.000 (excl. BTW) betaald zou moeten worden aan Willemsoord BV. We zijn met de organisatie blij dat voor hen de boeken gesloten zijn, hun naam gezuiverd en dat de voorzitter inmiddels betrokken is bij de landelijke Tall Ships-evenementen. Het betekent echter wel dat er bij Willemsoord BV. onduidelijkheden zijn. We maken ons ook ongerust over een organisatie die zo met de financiën omgaat, vandaar onze vragen.

1. Welke kosten wilde Willemsoord op de organisatie van de Tall Ships' Races verhalen?
2. Hoe kan het dat Willemsoord niet in staat is aannemelijk te maken dat die kosten voor rekening van het Tall Ships-evenement hadden moeten komen?
3. Hoe worden deze kosten nu verrekend en hoe staat het dan met de liquiditeitspositie van Willemsoord BV?
4. Als dit soort “fouten” gemaakt worden, is er dan wel sprake van een competente organisatie?