ChristenUnie deelt bloemetje uit aan team Thuiszorg.

dinsdag 07 maart 2017 17:48

Een samenleving waarin ouderen gezien en gewaardeerd worden. Dat is het ideaal van de ChristenUnie. Daarom deelt zij op donderdag 9 maart een bloemetje uit aan het thuiszorg team van Omring die in Nieuw Den Helder werkzaam zijn.

Den Helder telt een grote groep ouderen. Veel van hen zijn vitaal en zetten zich nog dagelijks in voor onze samenleving. Anderen krijgen te maken met afname van gezondheid, mobiliteit en sociale contacten. De ChristenUnie vindt dat alle ouderen erbij horen en van betekenis zijn. De partij maakt zich zorgen over een samenleving waarin ouderen het gevoel krijgen dat hun leven zinloos is en waar er minder naar elkaar wordt omgekeken. Daarom deelt de ChristenUnie een bloemetje uit aan mensen die van waarde zijn.

Piet Bras, secretaris ChristenUnie Den Helder: ‘Iedereen is natuurlijk van waarde, maar wij staan nu eens extra stil bij de ouderen. Het is enorm belangrijk dat zij zich gewaardeerd voelen en dat zij mee kunnen blijven doen.

Het team van de thuiszorg zet zich in voor de oudere mensen in Nieuw Den Helder, die thuis wonen en hulp nodig hebben. Het is goed om hen te laten merken dat we als ChristenUnie hun werk waarderen en zo een hart onder de riem willen steken. En met hen denken we ook aan alle andere medewerkers van Omring en andere mensen die in de zorg werkzaam zijn.’

Ook ondersteunen we het plan 'Waardig ouder worden' waar de ChristenUnie samen met de ouderenorganisatie KBO-PCOB en Jan Slagter van Omroep Max aan heeft gewerkt.

Zo werken we met elkaar aan een samenleving waarin we omzien naar elkaar