'Highlights' 10 oktober 2020

zaterdag 10 oktober 2020 17:07

Vandaag is een belangrijke dag voor de ChristenUnie: de selectiecommissie onder leiding van Roel Kuiper heeft de 50 kandidaten geselecteerd en gepresenteerd voor de lijst bij de Tweede Kamerverkiezingen van 17 maart 2021 D.V.

Gert-Jan Segers schrijft: Het stemt me trots én dankbaar om zoveel getalenteerde en bevlogen mensen op de kandidatenlijst te zien. Ik vind het heel hoopgevend dat zij juist in deze tijden van crisis beschikbaar zijn om ons land en daarmee hun naasten te dienen. Deels zijn het vertrouwde namen. Ik werk al een paar jaar intensief samen met Carola Schouten en ben ontzettend blij dat zij zich met haar kunde en ervaring ook de komende periode wil inzetten voor onze missie. Ook mijn fijne en kundige collega’s Stieneke van der Graaf en Eppo Bruins blijven beschikbaar. Tegelijkertijd zijn er veel nieuwe en gedreven talenten en ook verrassende lijstduwers die met hun plek onderaan de lijst ons willen steunen. Stuk voor stuk zijn het mensen die Jezus willen navolgen en zich sterk willen maken voor wat echt telt: onze zorg voor elkaar, de schepping en een economie die om mensen draait.
Verder schrijft hij: Deze week was er ook veel te doen over de kerken en het maximum aantal kerkgangers. Ik heb er het nodige over gezegd omdat de afspraken van maandag geen recht deden aan de eigen positie van kerken en de verantwoordelijke manier waarop ze kerkdiensten hielden. Gelukkig heeft er vrijdag nieuw overleg plaats gevonden en is er weer meer eigen verantwoordelijkheid bij de kerken neergelegd. Maar het is goed om ons te realiseren dat dit geen armpje drukken is tussen kerk en staat. Het is ook geen discussie over aantallen in een kerkgebouw. Ten diepste gaat dit om het kloppend hart van ons leven: de ontmoeting met God en met elkaar. Hoe de coronacrisis zich ook verder voltrekt en hoe de campagne ook zal verlopen, laat het hart van de kerk ook het hart van onze missie zijn en van al die mensen die zich nu beschikbaar hebben gesteld op onze lijst. We zijn geraakt door het evangelie van Christus, we hebben elkaar gevonden in het verlangen om Hem na te volgen en we willen beschikbaar zijn om ons land en onze naaste te dienen.

Er stonden natuurlijk veel meer berichten in de Helderse Courant en een artikel wil ik er even uitlichten: 'Gratis cursus moet inwoners enthousiast maken voor politiek'.

De gemeente wil haar inwoners enthousiast maken om politiek actief te worden en biedt daarom de gratis cursus Politiek Actief aan. De cursus biedt inwoners de gelegenheid om een kijkje te nemen achter de schermen van de lokale politiek. De cursus is bedoeld voor iedereen die er over nadenkt politiek actief te worden. Er zijn vijf bijeenkomsten gepland in november en december, steeds om 19.00 uur.

Aanmelden kan voor 2 november via gemeenteraad.denhelder.nl of tel.nr. 0223-678105.

Het is mooi dat de gemeente dit organiseert, maar het is ook goed om te vermelden dat we als ChristenUnie in Den Helder ook uitzien naar nieuwe leden, nieuwe mensen die willen inzetten voor de partij. Wil je meer weten? Lid worden?

kijk op: https://www.christenunie.nl/lidworden

collage+kandidaten+liggend  10-10-2020.jpg