1. Dina foto lijsttrekker.jpg
    Door Piet Bras op 11 februari 2022 om 13:52

n.a.v. ouderenmiddag 10 februari

Waarom stijgt de AOW niet mee met de eenmalige stijging van het minimumloon?

Graag geven we wat toelichting over de keuze én wat we wel (gaan) doen om de koopkracht van ouderen te verbeteren.

Allereerst is het goed om wellicht een misverstand de wereld uit te helpen. De AOW blijft gewoon meestijgen met de halfjaarlijkse indexatie van het minimumloon. Het minimumloon wordt namelijk elk half jaar geïndexeerd en de AOW is hieraan gekoppeld. Dat betekent dat de AOW op de gebruikelijke momenten met hetzelfde percentage stijgt als het minimumloon.

Lees meer over "n.a.v. ouderenmiddag 10 februari"

2. Door Piet Bras op 11 februari 2022 om 13:43

Ouderenmiddag in de Vredeskerk

Geachte ouderen van Den Helder,

Mijn naam is Dina Polonius en Ik ga de ChristenUnie als lijsttrekker de komende verkiezingsjaren vertegenwoordigen in Den Helder.  Er is aan mij gevraagd om u in 3 minuten te vertellen wat wij voor de komende verkiezingsjaren voor u in petto hebben.  Als teken van respect heb ik er een brief over geschreven.

De afgelopen jaren heeft de ChristenUnie Samen met andere partijen hard gewerkt om Den Helder beter te maken. We hebben daarbij gewerkt aan de volgende 4 punten:

• Beter toegankelijkheid
    • Betere uitstraling
    • Betere Financiën
    • Betere voorzieningen

Maar we zijn niet klaar!  We willen doorbouwen, en dat willen we samen met u doen!

Voor de komende periode hebben wij  gekozen voor het thema Samen recht doen!

Den Helder wordt steeds mooier. Het wordt tijd dat de inwoners, U als Ouderen maar ook de jongeren meer gaan genieten van onze stad. Om dat te bereiken hebben we u nodig. U heeft uw hele leven hard gewerkt, u heeft in uw leven veel bereikt en u heeft veel problemen overwonnen. Daar zijn we u dankbaar voor! We zijn trots op u!

Daarom willen we ook voor U,  met U recht doen!

Een van onze plannen is om meer wijkgericht te gaan werken. Daardoor komen er wijksteunpunten bij u in de buurt. Dit betekent dat u in elke wijk, dichtbij waar u woont, terecht kunt voor hulp. Daar kunt u ook terecht voor vragen over de WMO of over thuishulp. We zullen hard aan het werk gaan,  zodat u de juiste voorzieningen kan krijgen uit de WMO binnen het daarbij geldende tijdpad.

Een ander aandachtspunt van ons voor de komende tijd is gezondheid en beweging. Het is belangrijk dat u vitaal en in beweging blijft Daarom blijven we sport voor senioren stimuleren.

Verder vinden we het belangrijk om eenzaamheid te lijf gaan. Dit willen we doen door

• verbinding te creëren voor u als inwoner met instanties
    • u goed te laten participeren
    • te investeren in verenigingen in buurthuizen voor meer activiteiten en ontmoetingsplekken buitenshuis
    • een verbinding te creëren tussen verschillende groepen EN u kennis te laten maken met mensen uit andere culturen of met andere interesses

Den Helder als een thuis, en niet steeds weer dat stadhuis!

We zijn ons bewust van het feit dat wij soms ook wat van u moeten vragen om dit te kunnen realiseren, we moeten iets voor elkaar over hebben.

• Door ruimte te geven in uw omgeving aan jongeren
    • Door het gevecht tegen het coronavirus wat veel van u vraagt.

Maar zie het als een investering in wat er komen gaat! Voor wat de ChristenUnie betreft is dat een revolutie van dienstbaarheid in Den Helder waar wij recht willen doen aan alle inwoners!

Samen met u!

• Door u!
    • Voor u!

Help ons recht te doen aanstaande  14, 15 en 16 maart door te kiezen voor lijst 8 de ChristenUnie.

Tot uw dienst!

Dina Polonius

Lees meer over "Ouderenmiddag in de Vredeskerk"

3. Door Piet Bras op 11 februari 2022 om 13:33

Nieuwsbrief

Begin dit jaar informeerden we u over de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma en sinds die tijd is er veel gebeurd in het kader van de campagne. We hebben o.a. meegewerkt aan een verkiezingskrant, de Stemwijzer, de standpuntenpagina in de dagbladen. Er zijn folders en posters gemaakt en foto’s van de kandidaten. Er zijn plannen om het programma en de visie van de ChristenUnie zoveel mogelijk bekend te maken. Samen recht doen!

Deze week bereiden we ons voor op komende zaterdag, 12 februari. Dan is de start van de campagne om 14.00 uur nabij de bolder in de Beatrixstraat. Daar staat dan een kleine foodtruck waar o.a. koffie etc. is te krijgen. Later die middag komt Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie, Don Ceder, naar Den Helder. Hij komt tussen 15.00 en 16.00 uur naar de Nieuwe kerk aan de Weststraat, waar hij in gesprek gaat met iemand die zich op verschillende manieren inzet voor de samenleving en daar voor in het zonnetje wordt gezet.

Een bijzondere middag dus, en als u gelegenheid heeft om hier bij te zijn, om ons op de een of andere manier te ondersteunen en te helpen, zou fijn zijn. Geef het even door aan onderstaand adres.

Hierbij opnieuw de kandidatenlijst:

1. Dina Polonius
    2. Sebastiaan Pavlotzky
    3. Leendert van Dam
    4. Anjo van Dam
    5. Piet Bras
    6. Wim Haboldt
    7. Nathaly Hamerslag
    8. Peter van Strijen

Met deze lijst, hopen we de verkiezingen in te gaan. Een mooie mix van mensen die zich elk op hun eigen manier in willen zetten voor hun gemeente, voor de stad waar in we wonen. Met elkaar mogen we ons inzetten voor de bloei van onze stad. Door te laten zien waar we voor staan, wat christelijk-sociale politiek inhoudt, en ook door er gewoon te zijn, met mensen te praten en te luisteren.

En zoals in het verkiezingsprogramma staat:

Samen recht doen en bijdragen aan een revolutie van dienstbaarheid, inzetten voor een politiek en een gemeentelijke overheid die mensen recht doet. We zitten in een neerwaartse spiraal van een steeds meer bureaucratische overheid en een steeds meer individualistische samenleving. Ook hier geldt dat de overheid haar rol moet kennen. Niet beheersen of doelmatig maken, maar als huismeester faciliteren en goede zorg dragen voor stukjes samenleving die kwetsbaar zijn, door (tijdelijk) bij te springen met oplossingen op maat. Voor een samenleving waarin recht wordt gedaan aan mensen en voor een overheid met een menselijk gezicht en een dienstbare houding, om zo te komen tot een revolutie van recht, menselijkheid en dienstbaarheid.

Tenslotte, het is bemoedigend om te horen en te merken dat er voor het politieke en bestuurlijke werk van de ChristenUnie wordt gebeden, landelijk en ook plaatselijk. Dat is belangrijk en daar willen we ook mee door gaan, tot de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Hartelijk dank voor uw betrokkenheid!

Namens fractie, kandidaten en bestuur een hartelijke groet van:

Piet Bras (secr.)

Dina foto lijsttrekkerViolenstraat 55, 1782 KA Den Helder, tel. 617532. secretaris@denhelder.christenunie.nl

Lees meer over "Nieuwsbrief"