Alweer een avond over het stadhuis.

20170920_192732woensdag 20 september 2017 22:15

Deze keer een presentatie van het Definitief Ontwerp door COARE. Eigenlijk waren het 3 presentaties. Er was een presentatie van het ontwerp op basis van het vastgestelde Plan van Eisen en een presentatie op basis van het vastgestelde PvE + eisen die in de loop van het proces ontstonden door de toevoeging van 40 medewerkers voor het sociaal domein. De laatste presentatie betrof het ontwerp op basis van het PvE, de latere eisen en een aantal wensen zoals het verwijderen van de balkons en een verdubbeling van het bestuurlijke centrum (B&W kamers, crisisruimte enz.)

Deze presentaties zijn een goede “onderlegger” voor de discussie op 2 oktober en de besluitvorming op 16 oktober a.s. Als we vasthouden aan de eis dat de renovatie niet meer dan €9 miljoen mag kosten, wordt duidelijk wat er van de wensen gehonoreerd kan worden.

Er zijn ook sfeerbeelden getoond van de mogelijke inrichting. Dat ziet er licht en luchtig uit met maritieme kleuren. De keuze van de inrichting is echter aan de organisatie en valt buiten de renovatiekosten.

De presentaties hebben weinig stof voor discussie opgeleverd, dus de avond is vroeg geëindigd.

Tjitske Biersteker