'highlights' zaterdag 13 januari:

Dina voorkeur.jpgzaterdag 13 januari 2024 18:33

Deze week drie commissievergaderingen, t.w.
de raadscommissie Stadsontwikkeling en beheer, de raadscommissie Maatschappelijke ontwikkeling en de raadscommissie Bestuur & Middelen. Bij Stadsontwikkeling twee punten: Ter bespreking: De regionale samenwerking met betrekking tot de bereikbaarheid. Ter advisering: Voorstel tot het beschikbaar stellen van een investeringskrediet van € 1.023.500,- voor het fietsvriendelijk aanpassen van 11 rotondes. De commissie acht het voorstel in meerderheid besluitrijp en stelt voor het voorstel als bespreekpunt te agenderen voor de raadsvergadering van 22 januari 2024.

Bij de commissie Maatschappelijk ontwikkeling; Voorstel tot het vaststellen van de Verordening Jeugdhulp Den Helder 2024. De commissie acht het voorstel unaniem besluitrijp en stelt voor dit voorstel als hamerpunt te
agenderen voor de raadsvergadering van 22 januari 2024.

Bij de raadscommissie Bestuur & Middelen: Voorstel tot het vaststellen van de Horecavisie Den Helder. De commissie acht het voorstel besluitrijp. Op verzoek van de fractie Pastoor wordt het voorstel als bespreekpunt geagendeerd voor de raadsvergadering van 22 januari 2024. Het hierbij aangegeven bespreekpunt is de wens om het coffeeshopbeleid op te nemen in de Horecavisie Den Helder. Voorstel tot het vaststellen van het koersdocument retail. De commissie acht het voorstel besluitrijp en stelt voor dit als hamerpunt te agenderen voor de raadsvergadering van 22 januari 2024. De commissie neemt kennis van de toezegging van wethouder Wouters dat hij de technische vragen van de fractie van Behoorlijk Bestuur v D-H & Julianadorp schriftelijk zal beantwoorden. Voorstel tot het vaststellen van het Uitvoeringsprogramma Helders Perspectief 2024-2027. De commissie acht het voorstel besluitrijp en stelt voor dit als bespreekpunt te agenderen voor de raadsvergadering van 22 januari 2024. De fractie van de VVD heeft als bespreekpunt de positioneringsstrategie naar voren gebracht en de fractie Pastoor wil een beperking in het beschikbaar stellen van middelen bespreken. De fractie zal hierover mogelijk een amendement indienen.

Verder schreef Leendert van Dam een lezenswaardig artikel en dit stond vandaag ook als ingezonden brief in de Helderse Courant:

Den Helder tussen Maarten en Fortigui

IMG_5140  Leendert dichtbij