'Highlights' 24 november:

IMG_6756 foto 12-02 D en M.jpgvrijdag 24 november 2023 10:21

Vandaag 24 november, twee dagen na de verkiezingen, is ook bij mij het 'stof van de verkiezingen' wat neergedaald. Ook heb ik veel commentaren en analyses gelezen. Daarbij moet ik vooral denken aan de eerste reactie van Don Ceder:

Ik wil eenieder danken die de tijd genomen heeft om zijn stem toe te vertrouwen aan de ChristenUnie gisteren.

Hoe nu verder? We zijn wakker geworden in een land dat een andere politieke richting kiest. Ook dat is democratie en voor de ChristenUnie betekent dit dat we waarschijnlijk teruggaan van 5 naar 3 zetels. Maar let op: deze drie zetels zullen we elke dag weer inzetten om met passie en heilig vuur hoopvolle politiek te bedrijven en te staan voor de kwetsbaren, de rechtsstaat en de vrijheid van burgers en gemeenschappen.

En dit gaan we niet alleen vanuit de Tweede Kamer doen. We willen een beweging opzetten door het hele land en in alle wijken, steden, buurthuizen en kerken. Door te luisteren naar wat er speelt, zodat we een stem kunnen zijn voor mensen die niet worden gehoord.

Er zijn velen ongerust over de algemene uitslag van gisteren en wat dat betekent voor ons land. Onthou goed dat een weerbare democratie ook betekent dat er altijd ruimte is om de regering te controleren, om ons uit te spreken en om zelf voorstellen te doen zodat niemand uitgesloten wordt. En we gaan ons best doen om het vertrouwen van nog meer mensen te winnen, zodat we een koers van hoop kunnen inzetten.

En je kan erop vertrouwen dat de ChristenUnie dat ook zal blijven doen. Of dat met 10, 7, 5 of 3 zetels is: we gaan ons laten horen en zullen een stem zijn voor mensen die geen stem hebben.

Dankjewel voor de steun en laten we samen bouwen!

Ook vandaag ben ik blij dat ik onderdeel mag zijn van de ChristenUnie partij en mijn steentje mag bijdragen in Den Helder. Soms met vallen en opstaan, zoekend naar de juiste weg, maar wel vanuit diezelfde basis. De komende periode zullen we vanuit de fractie in Den Helder de verbinding leggen met Den Haag, zodat we met elkaar samenwerken en elkaar versterken.

Dank voor uw stem en uw steun!

Piet Bras