'Highlights' 18 november 2023

joel visser 17-11.jpegzaterdag 18 november 2023 11:19

We tellen af naar woensdag 22 november! Volgende week mag Nederland naar de stembus om te kiezen voor de toekomst van ons land. Daarbij staat er heel wat op het spel, juist ook het christelijk geluid in een woelige tijd. De ChristenUnie is er om overtuigd dát christelijke geluid te laten horen. In zo’n laatste week gaat het al snel over wie de grootste partij wordt of lijkt het dat alleen de lijsttrekker het geluid bepaalt. Het is goed om te bedenken dat álle 150 Kamerleden bepalend zijn! Daarom doen deze weken er enorm toe. Voor het versterken van het christelijke geluid is jouw stem en die van de mensen om je heen van groot belang.

Er zijn ook nog veel mensen die twijfelen. Of die in de kieswijzer bij de ChristenUnie uitkomen en dat niet verwachten. Wat maken we er graag werk van dat ze hun stem aan de ChristenUnie geven. Daarom openen we naast alle campagne-inzet ook nog de twijfellijn. Hier kan je met al je vragen terecht, hoe algemeen of gedetailleerd ook. Neem maar eens een kijkje op  www.christenunie.nl/twijfellijn

Deze week is er verder een nieuwe aflevering van de verkiezingspodcast verschenen! In deze aflevering gaan Don Ceder en Gaetan Mbwete (#19) in gesprek over het bouwen van zorgzame gemeenschappen en de rol van de kerk hierin. Zeker een aanrader om te luisteren.

Ook is het goed om te vermelden dat op de kandidatenlijst met 50 kandidaten - allemaal toppers! - ook een kandidaat staat dien in Den Helder is geboren en getogen. Joel Visser woont al weer een aantal jaren in Utrecht waar hij is betrokken bij de plaatselijke afdeling van de Christen Unie en nu staat hij op plaats 35 van de kandidatyenlijst voor de Tweede Kamer. Een bijzondere lijstduwer, met z'n roots in Den Helder.