'Highlights' 21 oktober 2023

collage+kandidaten+tk23.jpgzaterdag 21 oktober 2023 18:45

Highlights 21 oktober 2023.

Deze afgelopen week realiseerde ik me dat het al weer een aantal weken is geleden dat er wat nieuws op de website is gekomen. Ja, de tijd gaat snel!

Als bestuur en fractie zijn we zeker actief geweest in de afgelopen tijd. Zo is op 9 oktober de laatste gemeenteraadsvergadering geweest, op 11 oktober de raadscommissie Bestuur & Middelen en op 16 oktober hebben alle raadscommissies vergaderd.

Op de agenda van de commissie Maatschappelijke ontwikkeling (MO) van 16 oktober staan drie presentaties. Bij de opening van de vergadering deelde de voorzitter mee dat in de commissievergaderingen geen presentaties meer worden gegeven. Dit is in de agendacommissie afgesproken. Als de raads- en commissieleden geïnformeerd moeten worden aan de hand van een presentatie, kunnen de politieke avonden hier voor worden benut. Omdat de agenda voor deze commissie al eerder is gecommuniceerd, staan er nu wel presentaties op de agenda:

Presentatie BVO-scan (beweegvriendelijke omgeving) Timorpark.

• Presentatie plan van aanpak Gezond  Actief Leven Akkoord (GALA) / brede SPUK – regeling.
  • Presentatie op weg naar de regiovisie Sociaal Domein 2024-20229.

Op de agenda van de commissie Stadsontwikkeling en -beheer stond ter bespreking het onderwerp: ‘Fiets parkeren centrum’.

Bij de commissie Bestuur & Middelen ging het over:

Voorstellen tot vaststellen van de Tweede tussenrapportage september 2023

• Voorstel tot het strategisch aankopen van A.R.Verschoorlaan 22.
  • Presentatie evaluatie ingesprek.denhelder.nl

Als fractie hebben we op dinsdag 10 oktober vergaderd en drie weken later, op dinsdag 31 oktober staat de ledenvergadering gepland. Alle leden hebben hier over bericht ontvangen en zijn hier voor uitgenodigd. Voor meer informatie: secretaris@denhelder.christenunie.nl

Op 30 september is het verkiezingscongres van de ChristenUnie geweest en heb ik onze afdeling vertegenwoordigd. Het was een mooi en inspirerend congres, waar de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma werden vastgesteld.

In de inleiding van het verkiezingsprogramma staan onze keuzes vermeld: onze tien nieuwe keuzes voor nieuwe verbondenheid:

We maken echt ruimte om voor elkaar te zorgen.

• We leggen ons niet neer bij armoede.
  • We kiezen voor een leven in balans met de schepping.
  • We zorgen voor betaalbaar wonen voor iedereen.
  • We investeren in onze jongeren als generatie van hoop.
  • We zetten in op goede zorg van het prille begin tot het broze einde.
  • We gaan voor sterke regio’s.
  • We maken de overheid weer dienstbaar
  • We staan op tegen het onrecht van mensenhandel en verslaving.
  • We komen op voor mensen in nood wereldwijd.

Op 22 november staat de stembus klaar. We nodigen je uit om met je keus deel te worden van deze beweging. Dan plant je met ons die zaadjes voor de toekomst. De ChristenUnie staat voor christelijk-sociale, dienstbare en rechtvaardige politiek, ook internationaal. Zo maken we het mogelijk dat we allemaal kunnen meekomen in de omslag die nodig is. Met het oog op een leefbare wereld voor ons en voor komende generaties. In nieuwe verbondenheid voor dat doel. Open je hand en leg er een zaadje in. Nederland heeft jouw geloof, hoop en liefde nodig.

Daar willen we uw steun voor vragen! Maar eerst volgende week herfstvakantie en op vrijdag 27 oktober staat de provinciale vergadering in Haarlem gepland.

Voor dit moment, hartelijke groet,

Piet Bras