'Highlights' 24 juni 2023

denhelder.jpgzaterdag 24 juni 2023 11:30

Het is al weer een tijd geleden dat we op deze manier, via de website, enkele nieuwsfeiten hebben doorgegeven. Toch hebben we als fractie van de ChristenUnie niet stil gezeten en hebben vorige week dinsdag vergaderd over de onderwerpen op de agenda van de gemeenteraad en de raadscommissies.
Vanaf komende maandag vergadert de gemeenteraad elke maandagavond t/m 17 juli. Dan wordt onder andere ook door alle fracties de Algemene beschouwingen uitgesproken. Ook voor de fractie van de ChristenUnie is dit ook een goede gelegenheid om uit te spreken wat ons motiveert en wat onze uitgangspunten zijn bij het nemen van alle besluiten op financieel, economisch en ook maatschappelijk terrein. Hoe kunnen we er voor zorgen dat het beleid van de gemeente de inwoners ook ten goede komt? Alle vergaderingen zijn ook via de website van de gemeente te volgen. Over enkele weken hoop ik de bijdrage van de ChristenUnie hier door te geven.

De komende week staat voor de gemeente Den Helder in het teken van Sail 2023. Het grootste nautische evenement van Nederland in en rond de haven van Den Helder. Deze week kregen we een mooi blad in de bus met het hele programma. In het stadsblad ‘Nieuwedieper’ en in het nieuwsblad Den Helder is veel info te vinden over de Sail. Ook kregen we een krant in de bus met de leukste uitjes in de regio. Ja, er is veel te doen en te beleven in deze omgeving!

Nog een bericht hier onder over de Helderse Vallei.

Over enkele weken weer meer nieuws, met vriendelijke groet,

Piet Bras (mail: secretaris@denhelder.christenunie.nl)

Helderse Vallei opent gloednieuwe buitenlesplaats

Den Helder – De gloednieuwe buitenlesplaats bij De Helderse Vallei is donderdag 22 juni officieel geopend. Deze plaats is samen met Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier gerealiseerd en is een plek om te spelen, leren en ontdekken.

De buitenlesplaats is een plek waar stenen alleen als insectenhotel worden gebruikt, groen de ruimte krijgt en regenwater wordt opgevangen. Ook wordt laten zien hoe bezoekers op een makkelijke manier thuis of op school aan de slag kunnen met het creëren van hun eigen water- en klimaatbewuste buitenplaats.

De Buitenlesplaats werd officieel geopend door Remco Bosma, dijkgraaf Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier. Aan de opening ging een lezing vooraf over het belang van buiten spelen door filosoof Bas Haring. Ook konden uitgenodigde docenten uit de regio meedoen aan de workshops ‘In kleine stappen naar een grootse buitenlesplaats’ en ‘Aanmodderen: hoe stimuleer je kinderen om te spelen MET de natuur?’. De middag werd afgesloten met een duurzaam dinertje.

Nog een artikel over de begroting:

artikel begroting juni 2023