Wachtlijsten Wmo weg

kranten artikel wmo .JPGzaterdag 28 mei 2022 18:35

Den Helder – Den Helder heeft geen wachtlijsten meer wat betreft WMO aanvragen, zo laat de gemeente weten. Op dit moment wordt de wettelijke termijn van acht weken bij de alle aanvragen gehaald.
In maart liet de teamleider van de afdeling WMO weten dat de achterstanden naar verwachting in april weggewerkt zouden zijn. Het is dus iets later geworden. Toch is het een mooi resultaat, vindt wethouder Tjitske Biersteker: “De tomeloze inzet van iedereen, van administratieve kracht tot teammanager heeft bijgedragen aan dit mooie resultaat. Ik ben vooral blij dat we hiermee onze inwoners weer kunnen bieden waar ze recht op hebben.”

De werkvoorraad is met meer dan de helft geslonken. Sinds januari zijn er acht tijdelijke medewerkers aan het WMO team toegevoegd om achterstallige werkzaamheden te verrichten. Ook is er een andere manier van werken ingevoerd en is gestart met het herinrichten van het WMO team.