Interkerkelijk volleybaltoernooi

Piet Christenuniezondag 14 januari 2018 09:06

Vorige week zaterdag, 6 januari, werd in Sporthal De Brug het interkerkelijk volleybaltoernooi gehouden. Elk jaar weer een mooi evenement waar veel jonge en oudere christenen uit verschillende kerken elkaar in een sportieve sfeer ontmoeten. In het verleden hebben we als ChristenUnie in Den Helder ook wel met een team meegedaan. Dit jaar waren we wel aanwezig, maar op een andere manier. Van de afdeling van de ChristenUnie in Hollands Kroon hebben we de grote blauwe 'wensboom'  geleend en op de vrijdagavond hebben we de boom in elkaar gezet. Op de zaterdag tijdens het toernooi viel de boom meteen op in de hal van de sporthal, konden de spelers en de toeschouwers een appel krijgen. (We gaan voor een gezonde samenleving!)
Hoewel de meeste mensen natuurlijk voor het volleybal kwamen,  hebben we ook af en toe een praatje gemaakt over de ChristenUnie. Al met al was het goed om er te zijn, met de wensboom.
En gisteravond, vrijdag 12 januari, ben ik - met Tine v.d. Kuijl - naar de provinciale 'kick off' voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018, in Amsterdam, geweest.
Het was mooi en bemoedigend om met zo'n 50 kandidaten en leden van de ChristenUnie in Noord Holland bij elkaar te zijn.

Piet Bras