Verslag tot 25-09-2016

WP_20160924_15_35_01_Prozaterdag 24 september 2016 21:46

Hoewel het al weer hevig over de verkiezingen gaat, weliswaar vooral landelijk, doen we hier nog maar even de gewone dingen. In deze periode is ook lokaal de begroting aan de orde. Dat betekent extra werk en in lezen. Toch vind ik het wat zuur dat landelijk een tekort van ruim €8 miljard geaccepteerd wordt, terwijl lokaal er gezorgd moet worden voor een sluitende meerjarenraming.

Maandagavond de technische toelichting op de lokale begroting. Een nieuwe financiële man gaf uitleg en dat werd door de aanwezigen erg gewaardeerd. Alle ruimte voor vragen, zelfs voor de hele zure van een vml. Wethouder.

Bij de commissie bestuur en middelen was het besloten deel het belangrijkst. Dat ging over de exploitatie van Zeestad. Eind 2018 houdt Zeestad op te bestaan omdat dan, als het goed is alle werken zijn uitgevoerd en het beschikbare geld op. Daar kun je dus niet eerder iets van zeggen dan dat het zover is.

Dinsdagavond gingen we met de steunfractie en andere betrokkenen een avondwandeling maken met bewoners van ’s Heerenloo. Present heeft veel wensen verzameld in het kader van hun 10-jarig bestaan en veel organisaties hebben mee geholpen de wensen te vervullen. Het leuke was dat zoveel bewoners tegelijk mee konden. Niet alleen wij waren er om te wandelen, maar ook een aantal groepen Adelborsten. De pret van wandelen terwijl het al wat schemerig wordt is enorm. Daarna gezamenlijk koffie drinken. We hebben er zelf ook erg van genoten.

Donderdag ben ik nog even naar de netwerkbijeenkomst geweest die door Present georganiseerd werd. Goed om zoveel betrokken maatschappelijke organisaties te ontmoeten. De korte impressies van wat hulp voor mensen kan betekenen waren indrukwekkend.

Vrijdag het gebruikelijke overleg met de oppositiepartijen. Die stond vooral in het teken van de begroting. Ook een aantal lopende zaken passeerde de revue. We maken ons zorgen over de organisatie van het sociale domein. De interne problematiek heeft zijn weerslag op de hulp aan cliënten naar het lijkt.

Vandaag vooral genoten van het mooie weer. Bijzonder dat de herfst zo lang uitgesteld wordt. Je kon nog gewoon in zee zwemmen. Warmer dan nu zal het water niet worden. De natuur is ook nog heel uitbundig. Alle reden tot dankbaarheid aan onze Schepper.